За хотелиери: План за действие относно 2019-nCoV

Информацията е предоставена от члена на УС на ВАНЕ Светослав Панев – генерален мениджър на Бест Уестърн Премиер Летище София. 

План за действие относно 2019-nCoV

 

Всекидневни мерки на общи площи, рецепция, стаите на гости, кухня, ресторант:

  • Почистване с дезифектант/спирт на всички дръжки, брави, асансьор и плотове където често персонала и гостите имат допир.
  • Почистване с дезифектант/спирт на всички батерии на мивките и бутоните на тоалетните.
  • Почистване на всеки час на дръжките на кръглите врати, парапети и плотове на рецепция.
  • Пръскане с дезифектант на двата централни входа около кръглите врати.
  • В кухнята и ресторанта: добре да се почистват със спирт или дезифектант плотовете, дръжките на вратите, дръжките на бенмаритата и всяка повърхност която има чест достъп до хора.

Какви предпазни мерки трябва да вземем:

  • Всички камериерки, общи площи трябва да ползват ръкавици и да имат в себе си дезифектант/спирт или мокри кърпички с дезифектант.
  • Всички в кухнята да бъдат с ръкавици и добре да почистват след себе си.
  • На рецепция периодично да почистват плота, дръжките на багажното и бравите към back office.
  • Избягвайте да пипате с ръце носа, устата или очите си.
  • Опитвайте да миете ръцете си често и избягвайте да отваряте вратите с ръце.

Какви са правилата за инфекцията/миенето на ръцете?

  • Миенето и дезинфекцията на ръцете са ключът към предотвратяване на инфекция. Трябва да миете ръцете си често и обилно със сапун и вода за най-малко 20 секунди. Ако сапун и вода не са налични, можете да използвате и дезинфекциращ препарат за ръце на алкохолна основа с поне 60% алкохол.
  • Вирусът навлиза в тялото ви през очите, носа и устата, така че избягвайте да ги докосвате с немити ръце.

Как да действаме, ако имаме гост който има симптомите 2019-nCoV?

  • В случай че някой гост поиска лекарска помощ питайте госта какви симптоми има.
  • В случай, че госта опише симптомите повикайте 112 като добре опишете какво му има на госта.
  • Службите на тел. 112 са обучени как да действат, ако госта има симпроми на Коронавирус.
  • Помолете госта да НЕ излиза от стаята си от съображения за сигурност. Да изчака екипа на спешна помощ в стаята си!
  • Ако сте имали физически контакт с този гостм, веднага си измийте ръцете първо, после лицето!
  • След като вземат госта, стята задължително да се изкара ООО.
  • Веднага да се информира ръководството на хотела.
  • Трябва да информираме веднага и фирми за дезинфекция: +359 885 365562
  • Екип на хотела с ръкавици и маски да почисти със спирт дружките на вратите, банята да се почисти добре, всички плотове, да се напръска цялата стая.
  • Да се махнат чаршафите, калъфките и лично в чувал да се занесат в пералното стопанство. Там в отделна пералня да се изберат на максимални градуси и белина.
  • Стята остава ООО докато властите не кажат как да процедираме.
  • В случай, че клиент от дадено мероприятие има сходни проблеми веднага да го изолираме в стая. Не допъскайте да имате допир до него.
  • След това процедурата е същата както настанен гост на хотела.
  • При повикване на 112 опишете в детайли каква е ситуацията и кажете колко хора са на мероприятието.
  • Всички участници на мероприятието да бъдат събрани в залата и да не излизат докато не дойдат от 112.

Важно: По никакъв начин не трябва да изнасяме информация до другите гости, медии или външни лица!

Симптоми на 2019-nCoV

От известното досега, вирусът може да причини умерени грипоподобни симптоми като:

  • треска;
  • кашлица;
  • затруднено дишане;
  • мускулни болки и отпадналост.

Засега това са действията които трябва да предприемем. В случай, че се появи допълнителна информация, ще ви държим в течение.

Моля, препратете тази информация до ваши колеги – хотелиери, за да бъдат подготвени.